10 Temmuz 2008

İlhan Koman Boğaziçinde

Birkaç gündür Kuzey Kampüs'teki çimleri kazıyorlardı. Kazıyla birlikte zemine metal çubuklar serip, direk zeminine benzeyen parçalar da yerleştirmişlerdi.

Ne olup ne bittiği konusunda tahminlerimiz vardı tabii, ben okulda ikinci bir Dunkin Donuts vakası yaşanacağını düşündüm önce. Bir ara kule de yapabilirler diye dalga geçmeye başlamıştım. Belki de eskiden aynı meydanda bulunan gazete bayii yeniden canlanıyordu.

Bunların hiçbirisi değilmiş.

İlhan Koman'ın Stockholm'deki merkez tren istasyonuna yerleştirmek üzere yaptığı Portal (Ana Kapı) adlı eseri, istasyonun tadilata alınması üzerine İlhan Koman Kültür ve Sanat Vakfına hibe edilmiş. Vakıf da bu eseri Boğaziçi Üniversitesi Vakfına hibe etmeye karar vermiş.

Aşağıda 10 ve 11 Temmuzdaki durumu görebilirsiniz.

10 Temmuz

11 Temmuz

14 Temmuz Pazartesi saat 10:00'da açılışı yapılacak olan heykelin yeni yerindeki fotoğraflarını da çekmeyi düşünüyorum.

Sanırım Pi serisindeki eserleri de Boğaziçi'ne yakın zamanda yerleştirilecek.

Eserlerinde basit geometrik şekillerin heykelsi şekillere nasıl dönüştüğünü araştıran İlhan Koman'ı başka eserleriyle de tanıyoruz. 1980'den beri Yapı Kredi Sigortanın Zincirlikuyu'daki binasının önünde durmuş olan Akdeniz adlı heykeli hatırlarsınız. Üç sene önce retrospektif sergisi kapsamında Galatasaray Meydanında da görmüştük.

"To Infinity" adlı bir eseri de santralİstanbul'daymış. Ben henüz görmedim, ancak gidiş çok kolay. Bilgi'nin AKM önünden düzenli servisleri var.


Divan Oteli önündeki bu heykel de Koman'a aitmiş.


Hiç yorum yok: